HJEM    PROGRAM    PÅMELDING    FOREDRAGSHOLDERE    PARTNERE    PRAKTISK INFO    SEM 08    SEM 09    SEM 10    

 Program

Dag 1: 14. September

Executive seminars (se program)

Dag 2: 15. September

Konferanse (se program)

Dag 3: 16. September

Konferanse

SEM Networking (mat og drikke)

 

 

Konferanse (Dag 3: 16. September) 

08.15
    Registrering, kaffe og te
08.45
 

 

Velkommen til og introduksjon til dag 3

Magne Uppman, Daglig leder, Qualité Search Marketing og

Jørgen El Fakiri, Co-founder og daglig leder i Metronet Norge

09.00
    How to Make $1 Billion
 
Andrew Goodman, President, Page Zero Media
10.00
    Pause, kaffe og te
10.30
   
The mobile (r)evolution
 
Ian Carrington, Director of Mobile advertising, EMEA, Google
11.30
 

 

Pause
12.00
     
Search in a B2B World
 
Sesjonsleder: Jørgen El Fakiri,
Co-founder og daglig leder i Metronet Norge
 
This session will explore the major challenges facing B2B SEM, which makes it different to running a B2C campaign. Each topic will be dissected, exemplified through theory and case studies and proposed a solution.
 
The topic levels will range from beginner (the big concepts) to the advanced (e.g. CTR vs CR optimisation).
Why you can’t treat your B2B as B2C:
 
- Often less clear objectives – are we talking brand or demand (web leads, marketing leads, sales leads or closures?)
- Expertise required – how do you find the keywords that matter on a highly specific topic, of which your SEM person knows nothing?
- Decision making process – searcher is possibly not decision maker
- Long lead times and Channel partners – can your technology and process handle it?
- Small sample sizes – how do you optimise the campaign when search volumes are low?
- CTR versus CR – are you better of pre-qualifying in ad copy versus landing page to improve conversion rate? What about quality score?
- How can you empower your channel partners? “SEM in a box” solutions to drive demand through the channel
- ...however, don’t forget that companies are still run by people - some supporting bonus tactics to target the influencers and decision makers.

 

Foredragsholder:

Magnus Nilsson, Search Marketing Director, BANNER

Black hat spam methods and cheating social media

Sesjonsleder:

Magne Uppman, Daglig leder, Qualité Search Marketing

Foredragsholder:

Jesper Astrom, Interactive guru, Partner og Digital Director på Honesty, Stockholm
 

The Value of Retail Search and Position

Sesjonsleder: 

Eivind Savio, Senior Rådgiver Webanalyse, Halogen 

Foredragsholder:

Erica Schmidt, Global Search Director, iProspect

 

13.00
  Lunsj, kaffe, te og rådgivning
14.00    

Gullkantede Søkstrategier: Beste søkestrategier 2010
Få med deg gjennomgang og presentasjon fra alle vinnerne av Gulltaggens ”Beste Søkestrategi”.
 
Sesjonsleder: Jørgen El Fakiri,
Co-founder og daglig leder i Metronet Norge
 
Thon Hotels
Thon Hotels ble årets vinner i Beste Søkestrategi 2010 på Gulltaggen. Søk har stått for 58 % av veksten i omsetning og 63 % av økning i antall bookinger for Thon Hotels.
Web Analyst, Kai Rist vil i denne presentasjonen gjennomgå Thon Hotels målsetninger og resultater. Ingvild Sønstegaard, Search Planner IUM, vil snakke om hvordan vi strategisk har jobbet frem kampanjer i ulike markeder for å øke andel bookinger gjennom søk fra oppstart i 2007 frem til i dag.
 
Foredragsholdere: IUM & Thon Hotels
Kai Rist, Thon Hotels & Ingvild Sønstegaard, Initiative Universal Media AS
 
Bohus
Lars Thomte vil sammen med Kenneth Gvein fra Metronet snakke om Bohus sin suksess med søkemotor-optimalisering det siste året. Satsningen ga sølvplassering i Gulltaggen for beste søkemotorstrategi og har gitt Bohus en markant økning i relevant trafikk til nettstedet.
 
Foredragsholdere:
Lars Thomte, Bohus & Kenneth Gvein, Metronet
 
How to effectively measure social media efforts with focus on Facebook, Blogs and YouTube and how this can be integrated in your SEO work
 
Sesjonsleder:
Magne Uppman, Daglig leder, Qualité Search Marketing
 
Foredragsholder:
Jesper Astrom, Interactive guru,
Partner og Digital Director på Honesty, Stockholm
 
 
 
15.00
 

Pause

15.30    
Gullkantede Søkstrategier -
Beste søkestrategier 2010

Sesjonsleder: 
Jørgen El Fakiri, Co-founder og
daglig leder i Metronet Norge

ColorLine 2009/2010 - hvordan øke salgsvolum og bevare kostnadseffektivitet
Historien om hvordan vi har økt antall salg via søk, og samtidig økt eksponering for hver enkel divisjon hos ColorLine. Med fokus på hver enkelt rute har vi utnyttet etterspørselen i søkemotorene, og definert større områder av interesse for hver enkelt divisjon. På workshop får dere innsikt i hvordan disse resultatene har gitt ColorLine ytterligere fokus på analyse og målbarhet, og hvordan vi strategisk jobber for å bli enda bedre.
 
Foredragsholdere:
Alexander Dahl,
Web analytiker, ColorLine
Caroline Fleischer,
Daglig leder Outrider
 
Revenue rush for Sportsnett:
740% avkastning
 
Foredragsholdere:  
Jon Axel Nævestad, Client Service Manager, Starcom
Martin Bentzen, Digital Director,Starcom
Improve Search Conversions
with Retargeting

Sesjonsleder: 
Magne Uppman,Daglig leder, Qualité Search Marketing
 
With more than 95% of website traffic not leading to a conversion (coremetrics UK retail industry 2009 report), there is plenty of opportunity to improve this number. By analysing the user journeys and drop-off points in the conversion process, it is possible to retarget these segments with bespoke creative and call to action.
 
Google’s new audience remarketing feature can be a very powerful compliment to any search campaign, and this session will cover how to create a retargeting strategy, technical implementation, legalities and optimisation by following an international case study from start to finish.
 
Foredragsholder:
Magnus Nilsson,
Search Marketing Director, BANNER
 
Annonsering i Google - check.
Hva nå? 
 
Sesjonsleder og foredragsholder:
Magne Uppman,
Daglig leder, Qualité Search Marketing
 
- Hvilke andre muligheter har jeg? (Fokus på andre kanaler som Yahoo!, Bing, Eniro, Myad, YouTube, Facebook, LinkedIn etc.
- Vi tar en gjennomgang av de ulike alternativene til Google
- Hvordan og hvorfor er alle kanalene viktige for deg som jobber med SØK.
- Slik jobber du helhetlig med disse kanalene.
 
"Google Places - raskeste vei til suksess i søkemotorene"
 
Sesjonsleder:
Eivind Savio, Senior Rådgiver Webanalyse, Halogen

Er din bedrift godt synlig i kartet på Google.no? Det å være til stede i Google Places (Googles kart, tidligere kalt Google Local / Google Maps) er en meget effektiv og rimelig måte å skape målrettet trafikk til ditt nettsted.
Ved å være synlig i Googles kart kan du på en enkel måte øke din synlighet, trafikk og salg.
 
For bedrifter med lokal tilhørighet, som butikker, hoteller, banker, restauranter, frisører, håndtverkere etc, er synlighet her spesielt viktig.
 
 
Hvordan blir din bedrift synlig, både i kartet på google.no og i maps.google.no? Hvordan kan man rangere bedre enn sine konkurrenter i Googles kart?
 
Denne sesjonen er for deg som ønsker synlighet i Google på en litt annerledes måte.
 
Foredragsholder:
Agnete Tøien Pedersen,
Qualite Search Marketing

16.30
  Oppsummering og avslutning på SEM Konferansen 2010

 

 

INMA | Oscars gate 52. | 0258 Oslo | +47 92292228  ola@inma.no